tisdag 24 april 2012

Juste!
Kom på en sak jag glömt berätta.

En gammal häst vän skrev till mig härom dagen, kul. Men det kom lite tråkiga nyheter, min fina häst Rollan... Hon bara står, hon går runt i hagen hela dagarna. Ingen vill rida henne, och det förstår jag. Hon är en komplicerad häst som kräver mycket arbete och VÄLDIGT mycket deciplin. Så hon blir riden en gång i veckan nu, vilket jag tycker är super tråkigt. Då hon var så super fin i kroppen när jag red henne. Hon är ju väldigt lika hon och jag, därför vi gick så bra ihop.
Så jag fick höra nu också att min gamla ridlärare vill att jag kommer dit, snarast. Vilket jag verkligen gör och kan lova att jag ska göra! För den hästen, åh hon är värd kärlek hon. Även fast hon är som Hitler i sättet. Haha.
Så ska försöka lura på mamma att köra ut mig någon helg framöver efter jag pratat med min gamla ridlärare på telefon. Sen när körkortet är klart, då kommer jag nog vara i gamla stallet 1-3 gånger i veckan. Visst det är en bit och åka men det är det totalt värt för min prinsessa!

Gud så jag saknar henne!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar