onsdag 12 oktober 2011

Har under den senaste tiden kommit underfund med att riktiga nära vänner är inte alltid ens nära vänner. Vissa av dem är det andra inte. Vissa av dem vet inte ens vad ordet "vänner" betyder. Ett exempel. Jag mådde dåligt, hade nått botten osv. En nära vän frågar hur jag mår och allt, jag berättar hur jag mår men att jag vill ses att jag behöver någon att prata med så fort som möjligt. Men då helt plötsligt så aviker den här "vännen" och skyller på jobb och träningar osv. Är det en nära vän tycker ni?
Som sagt det finns vissa man tror är nära vänner sen dem MAN vet är nära vänner. Och som jag skrev på FB för ett tag sen, jag har fem stycken såna där nära vänner som jag VET är mina nära vänner.
Ni vet vilka ni är, och jag älskar er alltid oavsett vad.

Ni andra "vänner". Jag tycker bara synd om er, att ni tror er hjälpa eller vara förstående men när ni i självaverket är själviska. Ursäkt men min åsikt och så jag känner! Lev era liv, låt era jobb ta över era liv och stäng era nära vänner ute. Tyvärr i längden så hoppas jag att ni märker att det inte funkar, jag vet själv att när jag väl börjar jobba hur trött jag än är så kommer jag ALLTID ställa upp för en vän som behöver tröst en arm att gråta ut emot. Inte som er, som låtsas att ni är någon nära "vän". Patetisk är vad rätta ordet för er är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar