måndag 3 oktober 2011

 Människor är inte alltid det dem utsäger sig att vara.
Vissa är av falsk brygd andra inte. Vi lever i en falsk värld av många osanningar. Ingenting av vad någon säger är ens hälften sant. Det finns ingen tillit hos människor längre. Så hur ska vi leva då? Om våran värld är så himla falsk och otillitbar? Det finns bara ett sätt.. Det är att starta om världen på nytt eller att omprogramera alla människor i världen. Borde vi göra det? Det är nog den svåra frågan.
Själv kan jag säga att jag känner att jag lever i en värld utan tillit och osäkerhet för människor i min närvaro. Jag kan vara en glad människa utåt, men på insidan är jag väldigt osäker på vem jag kan tala med. Känner någon igen sig? Tillit växte upp för århundranden sen, men försvinner mer och mer för dagarna som är räknade går.
Detta är inte en säker värld för oss längre, för i denna värld kan vem som helst gå bakom ryggen på dig och svika din tillit. Även personen du älskar och som dessutom påstås att älska dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar